კონკურსი გაიმართება ყოველი წლის აპრილის თვეში, ქართული ენის კვირეულის ფარგლებში.
შოთა რუსთაველის ფრესკა იერუსალიმში (პოსტერის პრეზენტაცია)
(აქტ-N1)
კითხვები ,,ვეფხისტყაოსნიდან“(აქტ-N2)
1.
ვის საქებრად
წერს რუსთაველი ვეფხისტყაოსანს?-თამარის და დავით სოსლანის
2.
ნაძლევის
თანახმად რა უნდა გაეკეთებია ნადირობაში უარესს?
---- სამ დღეს ივლიდა თავშიშველი
3.
რამდენი
ნადირია ავთანდილის ანგარიშზე? ,,ორთავე ერთგან
მოკლული, ყველაი ათჯერ ოცია, მაგრა ავთანდილს ოცითა უფროსი დაუხოცია“--ავთანდილი-110,
როსტევანი-90
4.
ვეფხისტყაოსანში
ვინ უწოდებს ნესტანს ვეფხვს ტარიელის გარდა? - ფატმანი
5.
რას უწოდებს
ნესტანი ფატმანს? -დედისა მჯობ დედას
6.
რა ფერი
იყო ინდოეთის დროშა-? წითელ-შავი
7.
ჩამოთვლილთაგან
რომელია ვაჭართა ქალაქი, სადაც მელიქ-სულხავი მეფობს?
ა) მულღაზანზარი ბ)ხატაეთი, გ) გულანშარო დ) არც ერთი
8.
,,რა
ყვავი ვარდსა იშოვის , თავი ბულბული ჰგონია“ -ვის მიემართება ეს სიტყვებიდა ვინ ამბობს?
ა) ავთანდილსა და
თინათინს ბ)ჭაშნაგირსა და ფატმანს
დ) ფატმანსა და ავთანდილს გ) ასმათსა და ტარიელს
9. "მიწურვილ იყო ზაფხული, ქვეყნად ამოსვლა მწვანისა,
ვარდის ფურცლობის ნიშანი, დრო მათი პაემანისა..." ვის შეხვედრაზე წერს აქ რუსთაველი?
ა) თინათინისა და ავთანდილის ბ) ნესტანისა და ტარიელის
გ) ტარიელისა და ავთანდილის დ) ნესტანისა და თინათინის
10.
ქაჯეთის
ციხის აღების შემდეგ ვიისთან მიდიან პირველად ტარიელი, ავთანდილი, ფრიდონი და ნესტან-დარეჯანი?-
ფატმანთან
11.
რას
ნიშნავს ვაზირობა?
ვაზის
სხვლას, თათბირს ,
ვაზირად დანიშვნის ცერემონიალს
12.
რას ნიშნავს
ხანაგა? -- სასტუმროს
13.
რას ნიშნავს
ვეფხისტყაოსანში ლარი? -
ა)ძვირფას თვლებსა და
ქსოვილს ბ) ეროვნულ ვალუტას გ) საბრძოლო იარაღს
14..რომელი ფერი აღნიშნავს
ვეფხისტყაოსანში ოქროს ფულს გადატანითი მნიშვნელობით ?- წითელი
15. ვეფხისტყაოსანში სადაურები
იყვნენ ვაჭრები, რომლებსაც ავთანდილი დაეხმარა?-ბაღდადელი
16. შენთვის მოვკვდები, გავხდები ყორანთა დასაყივარად,
ვირე ცოცხალ ვარ, გეყოფი სატირლად და სატკივარად.- ვინ ვის მიმართავს ასე ვეფხისტყაოსანში?-ნესტანი
ტარიელს.
17. ვეფხისტყაოსანში
ვინ ამბობს ამ სიტყვებს:, ბოროტიმცა რად შეექმნა კეთილისა შემოქმედსა? -თინათინი
18. როგორ დასაჯეს
რამაზ მეფე-ხარკის გადახდა დააკისრეს
.19.რა ჰქვიათ ხატაელ
ძმებს- მათი სახელები არაა მოხსენიებული
20.ვინ ვის ეუბნება:
,,ჭირსა შიგან გამაგრება ასრე უნდა ვით ქვიტკირსა“- ავთანდილი ტარიელს
21. ვის წყალობას
სთხოვს ავთანდილი როსტევან მეფეს ამ სიტყვებით: ,, ნუგეშინისეც წყალობით, ჩემგან წყალობაჩვეულსა, ნუ დაადინებ თვალთაგან ცრემლსა სისხლითა ფრქვეულსა.-
შერმადინზე
22. ..ვინ ვის ეუბნება;
,,უცხოს უცხო აგრე ვითარ შეგიყვარდი გასაყრელად გეძნელები
იადონსა ვითა ვარდი“?---ტარიელი ავთანდილს
23. ვეფხისტყაოსანში
ვის ემოსა ,,ყარყუმნი უნაპირონი’? -თინათინს
14. ჩამოთვლილთაგან, რომელ მხატვრას არ დაუსურათებია "ვეფხისტყაოსანი"?
ა) ლადო გუდიაშვილს ბ) მიხაი ზიჩს
გ) ნიკო ფიროსმანს დ) სერგო ქობულაძეს
.25.რომელ წელს დაიბეჭდა პირველად "ვეფხისტყაოსანი"?- 1712
26.პოემის
რომელი პერსონაჟის შესახებაა ნათქვამი: ,,აწ მაშინდელის ჩემისა სახე ვარ ოდენ ჩრდილისა“?
- ტარიელის
27. როგორ ახსნა სარიდანმა ის, რომ საკუთარი სამეფოს ფარსადანისთვის გადაცემა სურდა?-
სურდა მისი
სახელი დარჩენილიყო როფგორც ერთგული მსახურისა
28. რას
ნიშნავს ამირბარი?-ფლოტის მთავარსარდალს
29. რას უწოდებს
როსტევან მეფე ,,ჭირთა უფრო ძნელს“- სიბერეს
30. რა აღმოაჩინეს
გამოქვაბულში, რომლითაც შეძლებდნენ გრძნეული ქაჯების დამარცხებას?-სკივრი,
სამი აბჯრით
31. ვის ხასიათებს ავთანდილი სიტყვებით: ,,ცა წყალობისა მთოველი“ -როსტებან მეფე.
ბლიც კითხვები გუნდის კაპიტანს (პასუხები)(აქტ-N )
1. რომელი ქვეყანა იყო ინდოეთის მოხარკე?-ხატაეთი
2. ვინ იყო გაერთიანებული
ინდოეთის მეფე-ფარსადანი
3. ვინ იყო ხატაეთის
მეფე-რამაზი
4 რამდენი სამეფოსგან
შედგებოდა ინდოეთი?-7
5.რამდენი კაცი იცავდა
ქაჯეთის ციხის თითოეულ კარს? -10 000
6.რამდენი მეომრით
შევიდა ტარიელი ინდოეთში?-300
7.ვინ შუამდგომლობს
ავთანდილს როსტევან მეფესთან თინათინის ხელის
სათხოვნელად?-ტარიელი
8.დაასრულე ციტატა ,,მელნად ვიხმარე გიშრის ტბა და კალმად -------- მენა რხეული
9.რა ჰქვია ავთანდილის
ერთგულ ყმას?-შერმადინი
10. ტარიელის გეგმის მიხედვით, როგორ შეძლებდა ქაჯეთის ციხის აღებას?- 100-100 კაცს გაინაწილებდნენ.
ბლიც კითხვები გუნდის კაპიტანს
1.მოღწეულია თუ არა ჩვენამდე "ვეფხისტყაოსნის" დედანი-არა
2. რას ნიშნავს
კაეშანი? -სევდას
3.რამდენი
დღე იწვა გულწასული ტარიელი ნესტანის ნახვის შემდეგ?- 3
4. ვინ დაბეჭდა პირველად "ვეფხისტყაოსანი"?-ვახტანგ მეექვსემ
5. საიდან ვიცით, რომ რუსთაველს შოთა ერქვა?- პოემიდან
6 თინათინის დავალებით, .რამდენი წელი ეძებდა ავთანდილი ტარიელს-3 წელი
7.ვინ შეარჩიეს
ნესტანის საქმროდ?-ხვარაზმშას ძე
8. ვინ ზრდიდა
ნესტან-დარეჯანს-დავარი
9.რას ნიშნავს
გახელებული- გაგიჟებულს
10. ავთანდილის გეგმის მიხედვით, როგორ
შეძლებდა ქაჯეთის ციხეში შესვლას?-ვაჭრის
ფორმით შეიპარებოდა.
ბლიც კითხვები გუნდის კაპიტანს
1.ვინ დაასურათა პირველად „ვეფხისტყაოსანი“?-მიხაი ზიჩმა
2. რა ერქვა ფატმანის საყვარელს?=ჭაშნაგირი
3. ფრიდონის გეგმის მიხედვით, როგორ შეძლებდა ქაჯეთის
ციხეში შეპარვას?-თიკზე გასვლით
4.რა ერქვა ტარიელის
ბიოლოგიურ მამას- სარიდანი
5. .რამდენმარცვლიანი საზომითაა დაწერილი "ვეფხისტყაოსანი"?-16 მარცვლიანი შაირით
6. რამდენი
ჯარისკაცით აპირებდნენ მეგობრები ქაჯეთის ციხის აღებას-300
7. რამდენი
შესასვლელი ჰქონდა ქაჯეთის ციხეს? - სამი
7. რა აღმოაჩინეს
გამოქვაბულში, რომლითაც შეძლებდნენ გრძნეული
ქაჯების დამარცხებას?-სკივრი, სამი აბჯრით
8. რა ერქვა
ნესტანისა და ტარიელის უერთგულეს მსახურს?-ასმათი
9. ვისი კოცნას ცდილობდა
ტარიელი?- ვეფხვის
10.როგორ დაასრულა
სიცოცხლე დავარმა- თავი
მოიკლა, დანა დაიცა გულში
1აქ- პრეზენტაცია
2 აქტ.- ინტელექტუალური კითხვარები- რა? სად? როდის?
3. აქტ.-აფორიზმების გამთლიანება
4.აქტ.-გამოიცანი მხატვრული ხერხი
5.აქტ.-აღწერე ილუსტრაცია
6.აქტ. როლური თამაში
7.აქტ.გაამთლიანე სტროფი
8.აქტ.-ბლიც კითხვები გუნდის კაპიტნებს
აფორიზმების გამთლიანება: (აქტ-N 3 )
,,ვეფხისტყაოსნის“ აღწერე ილუსტრაცია (აქტ-N 5
( ისე უნდა აღწერო, რომ მკითხველს თვალწინ დაუდგეს ნახატი უნდა გამოიცნონ ყურადღება მიაქციე ფერებს, ცეტრალურ ფიგურებს, ფონს, დეტალებს…)
სიტუაციები: (როლური თამაში) (აქტ-N 6)
1.
მრისხანე
დავარი( ნესტათან დამოკიდებულება)
2.
ტარიელისა
და ნესტანის პირველი შეხვედრა, ტარიელმა რომ პირვლად დაინახა ნესტანი
3.
უცხო
მოყმის ნახვა ,,ნახეს უცხო მოყმე ვინმე...“
4.
,,კაცი
ვარ ადამიანი!“ (ავთანდილისა და ასმათის შეხვედრა უსიერ ტყეში, გამოქვაბულთან...)
5. თინათინი ავთანდილს რომ სიყვარულში გამოუტყდება და უცხო მოყმის მოძებნას ავალებს,
დააკვირდით
ტაეპებს და გვერდზე მიუწერეთ რომელ ტაეპში
რა მხატვრული ხერხია გამოყენებული. (აქტ-N
4 )
1.შორით ბნედა, შორით კდომა, შორით დაგვა, შორით ალვა.- |
|
2.კარვის კალთა ჩახლართული ჩავჭერ, ჩავაკარაბაკე.- |
3. "მზესა მე ვსჯობდი შვენებით, ვით ბინდსა ჟამი დილისა" -
4. „იყო არაბეთს როსტევან, მეფე ღმრთისაგან სვიანი მაღალი, უხვი, მდაბალი, ლაშქარ-მრავალი, ყმიანი, მოსამართლე და მოწყალე, მორჭმული, განგებიანი-
5."დედოფალი ზღვასა შეიქმს, მას რომ ცრემლი დაუღვრია" -
7.მზე აღარ მზეობს ჩვენთანა, დარი არ დარობს დარულად.-
8."გიჯობს, ცუდად ნუღარა სტირ, ვარდი კვლავმცა რად დასტენე"-
9.კაცი კაცსა შემოვსტყორცნე ცხენ-კაცისა დავდგი გორი-
10. .„მუნ ვარდსა შუა შვენოდეს ძოწ-მარგალიტნი ტყუბანი.“-
11.მოყვარე მტერი ყოვლისა მტრისაგან უფრო მტერია, -
12.,,უცხოს უცხო აგრე ვითარ შეგიყვარდი გასაყრელად გეძნელები იადონსა ვითა ვარდი“?-
13. სჯობს უყოლობა კაცისა მომდურავისა ყოლასა.-
14. ესე ამბავი სპარსული, ქართულად ნათარგმანები,
ვით მარგალიტი ობოლი, ხელის-ხელ საგოგმანები,
ვპოვე და ლექსად გარდავთქვი, საქმე ვქმენ .-
15. კაცი, ჩემგან განატყორცი, ბრუნავს ვითა ტანაჯორი,
ერთობ სრულად ამოვწყვიდე წინა კერძი რაზმი ორი."-
დააკვირდით ტაეპებს და
გვერდზე მიუწერეთ რომელ ტაეპში რა მხატვრული
ხერხია გამოყენებული.
პასუხებ
1.ორით ბნედა, შორით კდომა, შორით დაგვა, შორით ალვა.-გამეორება |
|
2.კარვის კალთა ჩახლართული ჩავჭერ, ჩავაკარაბაკე.-ალიტერაცია |
3. "მზესა მე ვსჯობდი შვენებით, ვით ბინდსა ჟამი დილისა" - -შედარება
4. „იყო არაბეთს როსტევან, მეფე ღმრთისაგან სვიანი მაღალი, უხვი, მდაბალი, ლაშქარ-მრავალი, ყმიანი, მოსამართლე და მოწყალე, მორჭმული, განგებიანი-ეპითეტი
5."დედოფალი ზღვასა შეიქმს, მას რომ ცრემლი დაუღვრია" - ჰიპერბოლა
7.მზე აღარ მზეობს ჩვენთანა, დარი არ დარობს დარულად.-გამეორება
8."გიჯობს, ცუდად ნუღარა სტირ, ვარდი კვლავმცა რად დასტენე"-მეტაფორა
9.კაცი კაცსა შემოვსტყორცნე ცხენ-კაცისა დავდგი გორი-ჰიპერბოლა
10. .„მუნ ვარდსა შუა შვენოდეს ძოწ-მარგალიტნი ტყუბანი.“-მეტაფორა
11.მოყვარე მტერი ყოვლისა მტრისაგან უფრო მტერია, -აფორიზ.
12.,,უცხოს უცხო აგრე ვითარ შეგიყვარდი გასაყრელად გეძნელები იადონსა ვითა ვარდი“?-შედარება
13. სჯობს უყოლობა კაცისა მომდურავისა ყოლასა.-აფორიზ.
14. ესე ამბავი სპარსული, ქართულად ნათარგმანები,
ვით მარგალიტი ობოლი, ხელის-ხელ საგოგმანები,
ვპოვე და ლექსად გარდავთქვი, საქმე ვქმენ .-შედარება
15. კაცი, ჩემგან განატყორცი, ბრუნავს ვითა ტანაჯორი,
ერთობ სრულად ამოვწყვიდმეფე როსტევანი ამ სიტყვებს ნესტან-დარეჯანს უძღვნის
.
გავამთლიანოთ სტროფი.აქტივობაN
ეტყვის: „მზეო, ვითა გაქო, ნათელო და დარიანო!
შენთვის ხელნი გონებანი არა ცუდად არიანო,
მზიანო და მთვარიანო, ეტლად რაო და რიანო,
თქვენ საჭვრეტლად აღარ მინდით, არ ვარდნო და არ იანო“.
აქტივობების თანმიმდევრობა
1აქტ- პრეზენტაცია
2 აქტ.- ინტელექტუალური კითხვარები- რა? სად? როდის?
3. აქტ.-აფორიზმების გამთლიანება
4.აქტ.-გამოიცანი მხატვრული ხერხი
5.აქტ.-აღწერე ილუსტრაცია
6.აქტ. როლური თამაში
7.აქტ.გაამთლიანე სტროფი
8.აქტ.-ბლიც კითხვები გუნდის კაპიტნებს
ფოტო-გალერეა
რა? სად? როდის? –2019-20 სასწ. წელი (ზოგადი კითხვები)
15.
"დანაწევრებული ტექსტის აწყობა“ ძველთა
ჩვენთა წესი (მუხრან
მაჭავარიანი)
ინსცენირება ,,ჩემი გიორგი" -მე-11 კლასი
Комментариев нет:
Отправить комментарий